Prezentáció
Tapasztalatom szerint a hagyományos tréningek ideje mára már lejárt. Az általában egy-két napos tréningeket szeretem több, rövidebb időtartamú képzéssel megtámogatni, hogy a készségek rögzüljenek és automatizálódjanak. A szervezet igényei és céljai határozzák meg a tréning tartalmát. Mindig szerepfejlesztésben gondolkodunk.
Egyetemi oktatóként, kommunikáció tanárként, trénerként számtalanszor tanítok prezentációt. A fókuszban mindig az üzenet hatásos átadása szerepel. Ehhez fontos mind a jól szerkesztett tartalom, mind pedig az előadás beszédviselkedés része. A tréning során elsajátítjátok a meggyőző beszédet, a biztos fellépést. Ezek a készségek a klasszikus előadáson túl „jól jönnek”az élet különböző színterein is.
A csoportos tréning vagy képzés során a tréneri támogatáson túl egymástól is kaptok visszajelzést, egymástól is tanultok. Kialakul a lényeglátó képességetek, rugalmassá válik a gondolkodásotok. Gyakoroljátok a kapcsolattartást a közönséggel. Megtanuljátok a váratlan helyzeteket kezelni. Fejlődik a belső időérzékelésetek. A gyakorlat – elmélet aránya: 90 – 10 %.
Egyéni fejlesztés alkalmával – igény szerint – foglalkozunk a személyes, tartalmas szöveg felépítésével, a prezentáció gyakorlásával, az önreflexió kialakításával. Ha egyszeri alkalommal szeretnél visszajelzést kapni a prezentációdra, akkor arra is van mód shadow coaching keretében.
Témáink:
- Szereptisztázás, szerepfejlesztés
- A kommunikáció köre
- A felkészülés, ráhangolódás szempontjai
- Az ötlettől az előadásig
- Szerkesztés, lényeglátás, vázlat
- Kreativitás, spontaneitás, flexibilitás
- A figyelem felkeltése és fenntartása, kapcsolat a közönséggel
- Kongruencia, hiteles és hatásos kommunikáció
- Magas szintű beszédtechnika
- Kalandok az eszközökkel
- Tér és idő
- Baklövések kezelése
- Ellenvetések kezelése
- Csipetnyi önismeret
- Ötletek önbizalmunk megerősítésére
- Lámpaláz kezelése
Média
Rádiós, televíziós szerkesztő-riporterként, műsorvezetőként sokszor tapasztaltam, hogy a szervezetek inkább kerülik a média világát, mintsem kihasználnák a benne rejlő lehetőségeket. Ennek okát a médiáról alkotott torz, sokszor túldimenzionált képben látom, illetve abban, hogy a cégek nem tudnak „hírértékben” gondolkodni. Pedig lehetséges a szervezet tevékenységével, történetével, vezetőivel és munkatársaival kapcsolatos hírek elhelyezése a médiában, és ezáltal a szervezet ismertségének a növelése, a cégről alkotott imázs erősítése.
Tréning és képzés keretében támogatjuk a szervezet vezetőit, kommunikációs szakembereit, hogy jobban eligazodjanak a sajtó, a rádió és a televízió világában. A médián keresztüli tudatos érdekérvényesítés tanulható, alakítható.
Témáink:
-
a szervezet jelenlegi sajtókapcsolatainak feltárása, rendszerezése, új sajtókapcsolatok kiépítése, sajtólista készítése, sajtóarchívum összeállítása, a honlapon sajtószoba működtetése
-
a média működésének megértése, a médiával való kapcsolattartás színtereinek a megismerése, a helyi és országos média felépítése és működése, a kapcsolattartás eszközei, szabályai és gyakorlata
-
hírértékben gondolkodás szemlélete, rálátás a szervezettel kapcsolatos értékekre, amelyekből hírek generálhatók
-
sajtófigyelés, médiafigyelés – tudatos ráhangolódás az egyes médiumokra, sajtóorgánumokra, a konkrét műsorokra, rovatokra, folyamatos kapcsolat lehetőségének a keresése, tájékozódás az adott médium gondolkodásmódjáról, stílusáról, az adott orgánumnak megfelelő hírértékben gondolkodás, eligazodás a műfajokban
-
események szervezése, amelyek a sajtómegjelenést biztosíthatják
-
kapcsolatok generálása a potenciális partnerekkel, vásárlókkal, új fórumok kiépítése
-
nyilatkozatadásra felkészítés tartalmi és formai szempontból, szerkesztés, lényeglátás, retorika, beszédtechnika, időérzékelés, öltözködés, megjelenés, viselkedés, technikai tudnivalók, váratlan helyzetek kezelése, kínos kérdések kezelése, testi, lelki felkészülés, a lámpaláz leküzdése
Referenciák